Penantian Menguji Tahap Kesabaran

Assalamualaikum Semua...

Selamat Pagi saya ucapkan kepada semua, dan tak lupa juga "Selamat Hari Isnin" bagi yang memerlukannya. Kenapa nak selamat pada hari Isnin. Mengikut kajian pakar, hari Isnin merupakan hari yang paling 'stress' kepada semua pekerja, terutama sekali pekerja pejabat. Hari Isnin merupakan hari yang paling 'stress' kerana hari ini la operasi syarikat banyak menggunakan perkataan 'URGENT'. Hehehe... Semua nak urgent. Dokumen itu URGENT, surat ini URGENT, duit sales perlu bank in URGENT, cek perlu bank in URGENT. Dan banyak lagi proses-proses yang perlu URGENT.
Begitulah juga yang berlaku pada jadual hidup saya... Saya meng'URGENT'kan kerja saya pagi ini dengan datang awal ke kedai seawal 8.43am supaya dapat pergi ke bank awal. Bila semua dah selesai boleh la rehat sekejap sementara menunggu waktu bekerja tengahari nanti. Di kesempatan ini, saya ingin kongsikan cara untuk redakan 'stress';

Berzikir:
Berzikirlah 'Lailahaillallah', atau apa-apa saja zikir mengingati Allah supaya dapat menenangkan hati dan diri kita. Insyaallah...

Lagi satu cara nak redakan 'stress' adalah dengan terapi aroma menggunakan wangian bunga-bungaan seperti Lavender atau Waterlily.
Wangian ini mampu bertindak sebagai penenang dalam diri kita dengan menjadikan kita 'relax' dan 'cool', sesuai sekali digunakan sebelum tidur atau ketika ingin mendapatkan rehat yang berkualiti. Pastikan diri anda bebas dari 'stress'. Kerana dengan 'stress' banyak penyakit yang berbahaya boleh timbul seperti Darah tinggi, Hypertension.

Penantian berakhir juga, staf saya dah datang, waktu sekarang pun menunjukkan 9.16am. Pintu kedai sedang dibuka. Oleh itu sampai di sini dulu coretan saya hari ni.

Wassalam...

Ikhlas,
-Asfandi-

Comments