Doa Supaya Diberi Keampunan, Ketenangan Dan Kesucian Jiwa


Doa Supaya Diberi Keampunan, Ketenangan Dan Kesucian Jiwa(Frame)


(Click Pada Gambar Untuk Besarkan)

"Doa adalah antara ajaran Islam yang terpenting yang menjadi tunjang atautulang belakang kepada ajaran akidah Islamiah kerana rapatnya hubungan doa dengan kekuasaan Allah SWT, Tuhan yang menjadikan dan mentadbir alam ini." -Daripada: Buku Indahnya Amalan Doa-

Buku 'Indahnya Amalan Doa' yangditulis oleh Al-Ustaz Dato' Ismail Kamus, adalah sebuah buku yang bukan sahaja menyampaikan Takrif Doa, tetapi juga menunjukkan cara bacaan doa dengan betul di mana satu sudut dalam buku ini ada 'Ralat Bacaan Doa'. Buku ini ada menyampaikan 3 Bahagian Tentang Doa.
Bahagian 1: Konsep Doa.
Bahagian 2: KaitanIstighfar dan Selawat dengan Berdoa.
Bahagian 3: Beberapa Amalan Doa.



Dalam Bahagian 1, iaitu Konsep Doa, ia menerangkan tentang keutamaan Berdoa, adab dan sifat berdoa sebagai kaedah bagi kemustajaban doa, masa mustajab doa,tempat berdoa yang Mustajab, Pemakbulan Doa, Antara sebab-sebab Doa ditolak serta Doa dan Takdir.

Manakala dalam Bahagian 2, pula iaitu Kaitan Istighfar dan Selawat Dengan Berdoa, ia menerangkan Takrif Istighfar, kepentingan Istighfar, Adab Istighfar, Keutamaan Istighfar, Masa Istighfar, Antara bacaan berkaitan Istighfar dan kepentingan Berselawat dan Hal yang Berkaitan Dengannya.

Bahagian yang terakhir iaitu Bahagian 3, ia menyampaikan Beberapa Amalan Berdoa. Dalam bahagian ini kita akan mendapat banyak doa-doa yang mungkin antara kita tidak pernah tahu atau masih jahil lagi tentang doa-doa yang tertentu.


Petikan dengan sedikit olahan dari Facebook.


Ikhlas,
-Asfandi-

Comments